Sunday, November 27, 2011

Jagamiskultuur: motivatsioon, ärimudelid ja häkkerieetika.


Selle nädala ülesandeks oli siis lugeda läbi Raymondi Hacker-HOWTO ja kirjutada selle kohta hinnang.

See artikkel tundus mulle huvitav olevat, kuna selles on üsna palju häid mõtteid ja üldsegi minu jaoks oli see teema üsna uus, kuna varem pole ma eriti palju häkkerite elu küsimust uurinud. Isegi see, et häkkerid eristavad ennast kräkkeritest, oli minu jaoks uudis.

Üldiselt, häkkerite mõtteviis on tegelikult äge ja väga kasulik nii erinevates valdkondades, kui ka elus. See aitab lahendada paljusid probleeme ja ennast õpetada (häkker peab ju omandama teatud oskusi ja omadusi ning oskama järgida häkkerite kultuuri). Olen teadlik, et häkkerid eksisteerivad mitte ainult tarkvara maailmas, aga isegi on olemas selline termin nagu „life hack“, mis tähendab seda, et on olemas mingid metoodikad ja võted, mis võivad eluhäkkerit aidata reaalses elus tüüpilistes situatsioonides ja tihti kordavate probleemide lahendamisel (näiteks, kuidas mitte seista kaua järjekorras või kuidas mitte olla närvis esinemisel suure publiku ees).

Lisaks saab öelda, et autor on ilusti järg-järgult seletanud, kes on häkker üldiselt, mis on tema põhioskused ja kuidas elada häkkerite maailmas. Kõik punktid on päris mõistlikud, kuigi, näiteks, punkti „4. If you don't have functional English, learn it.“ mina küll paneks algusesse, sest õppida programeerimiskeelt on mõistlik ikka siis, kui sa inglise keelt oskad, sest enamus raamatuid, asjatundjaid ja foorumeid on inglisekeelsed, sest see on internatsionaalne keel. Aga üldiselt meeldisid mulle küll paljud lihtsad ja targad väited, nagu näiteks: „it's smarter to use a language that uses the machine's time less efficiently, but your time much more efficiently“.

Hea point oli ka open source-ist. See on tõesti väga kasulik jagada enda kogemust ja lasta teistel lahendada uusi probleeme vaid mitte uuesti leiutada jalgratta ja sellele oma aega raisata. Siin on lugu omapärasest perekonnast, kus kõik perekonnaliikmed aitavad teineteist. Olen ise mitu korda kasutanud võimalust leida optimaalset lahendust tihti korduvatele probleemidele, kasutades teatud allikaid nagu CodeProject jt. Sellega säästsin tunduvalt palju enda aega, mille eest võin suur tänu öelda neile, kes hea meelega jagavad oma teadmisi ja lahendusi.

No comments: